Den nye digitale tidsalder har skabt en række muligheder for virksomhederne, så de kan klare deres arbejde smartere og bedre. Ejer du en virksomhed, så bør du derfor følge godt med i denne udvikling og hele tiden overveje, hvilke tiltag du skal implementere i virksomheden.
Et af de områder, hvor digitaliseringen for alvor har slået igennem er i revisionsbranchen. Her er der kommet mange smarte muligheder for bogføring online, så det bliver meget nemmere at holde styr på regnskab og bilag.
På denne måde sparer din virksomhed både tid og penge, samt der hele tiden er backup af alle bilag. Dermed fjerner du risikoen for brand eller indbrud, som kan ødelægge dine regnskaber og vigtige papirer.
Vil du læse mere om digitalisering inden for bogholdning, så kig med på bogfoering.dk. Der er mange gode indlæg på bloggen om digitalisering.
Selvom den digitale udvikling går super hurtigt, så skal du stadig huske de gode gamle dyder. Virksomheden skal tage sig godt af sine medarbejdere, da glade medarbejdere arbejder bedst.
Så får både medarbejdernes og virksomhedens skyld, skal der gøres meget for at optimere arbejdsforholdende i virksomheden. Det kan være alt fra en god kaffeordning og god kantine, til forskellige bonusordninger og personalegoder.
Man skal heller ikke glemme gode borde og stole, da de kan være med til at sikre mindre ondt i ryggen og mere glæde i hverdagen. Sidder man lidt dumt, så begynder man at blive irriteret på det hele, og så ryger koncentrationen.
Når du skal vælge stole til virksomheden, så tag altid medarbejderne med på råd. Det er jo dem, som skal sidde i stolene og derfor er det deres præferencer, som er de vigtigste. Måske har de brug for nogle helt andre stole, end du selv lige havde regnet med.
Generelt er det altid godt at have medarbejderne på råd, når der skal træffes beslutninger. Det giver en god moral at deltage i beslutninger og blive hørt, samtidig med beslutningerne kan træffes på et oplyst grundlag, når man har medarbejdernes mening med i overvejelserne.
Udover at blive hørt og taget hensyn til, så gælder det også om at have en god tone over for medarbejderne. Dette siger egentlig sig selv, men alligevel går det galt af og til.
Og det er især den nye digitale tidsalder, som har en del af ansvaret for dette. Vi kommunikere nemlig mere på mails nu end tidligere, og her kan man ikke læse ironien og sarkasmen.
Man risikerer dermed let at blive misforstået, når man skriver en mail til en kollega. Gør derfor lidt ekstra ud af at formulere dig høfligt, når det er på skrift.
Dette er også yderst vigtigt at huske til kommunikation med udenlandske kunder, da man er endnu mere høflig og formel i udlandet. Gør det derfor til en vane med en god omgangstone i virksomheden, det er i alles interesse.